محل تبلیغات شما

سبك‌هاي يادگيري

انسان‌ها از نظر سليقه و ارجحيت و همچنين از نظر روش انجام امور، روش و شيوه‌هاي يادگيري، جذب و فراگيري و غيره با هم تفاوت‌هايي دارند. بعضي از طريق مشاهده بهتر مي‌آموزند و بعضي ديگر از طريق عمل بهتر ياد مي‌گيرند.

”سبك يادگيري Learning Styles را مي‌توان روشي دانست كه يادگيرنده آن را به روش‌هاي ديگر ترجيح مي‌دهد. زيرا برخي از روانشناسان پرورشي و علوم تربيتي سبك‌هاي يادگيري را ترجيحات يادگيري Learning Preference» نيز مي‌نامند (سيف، 1386: 258). برخي ديگر آن را معادل راهبرد‌هاي يادگيري Learning strategy» و يا سبك‌هاي شناخت Cognitive styles» به طور عام نيز دانسته‌اند (Cassidy, 2004: 420).1

"ديويد كُلب در سال 1974 به منظور فراهم ساختن درك بهتري از روش‌هاي متفاوت افراد در يادگيري، نظريه سبك‌هاي يادگيري خود را مطرح ساخت. كُلب اعتقاد دارد ما از چهار روش احساس كردن (انجام تكاليف در منزل)، تماشا كردن (مشاهده پاورپوينت و چند رسانه‌اي‌ها در كلاس)، فكر كردن (هنگام تدريس معلم) و يا انجام دادن (انجام تكاليف گروهي و مباحثه) ياد مي‌گيريم."2

يادگيرنده بايد براي موفقيت در يادگيري، سبك يادگيري خودش را بشناسد. در واقع خودش را پيدا كند، خودش را كشف كند. يكي با راه رفتن مطالب را ميخواند و ياد مي‌گيرد. اما يك نفر ديگر با بحث گروهي همان مسئله مي‌آموزد. يكي با شنيدن و يكي با مشاهده، هر يادگيرنده‌اي به روشي و يا با تركيبي از سبك‌هاي يادگيري، در يادگيري موفقيت كسب مي‌كند. دانستن سبك يادگيري مختص به خود، يكي ديگر از مسائلي است كه باعث افزايش مهارت‌هاي يادگيري فرد يادگيرنده مي‌شود.

يما حميد

منابع و مأخذ

1. مهرداد كريمي مشاور دكتراي معماري، استاديار گروه معماري، دانشكده هنر و معماري، دانشگاه بوعلي سينا، همدان، ايران. فصلنامه علمي— پژوهشي باغ نظر مركز پژوهشي هنر معماري و شهر‌سازي نظر، شماره بيستم، سال نهم، بهار 1391. پژوهش رابطه سبك‌هاي يادگيري و عملكرد دانشجويان در كارگاه طراحي معماري.

http://www.bagh-sj.com/article_1172.html

2. فاطمه زين‌الديني ميمند مربي گروه علوم تربيتي دانشگاه پيام نور، مريم اكبرزاده مربي گروه علوم تربيتي دانشگاه پيام نور، مجتبي ابراهيمي رومنجان دانشجوي دكتري حسابداري و مدير گروه كارشناسي ارشد حسابداري دانشگاه آزاد اسلامي فردوس. ماهنامه پژوهش‌هاي مديريت و حسابداري- شماره چهاردهم، مرداد ماه 1394. پژوهش كاربرد سبكهاي يادگيري در آموزش حسابداري.

نوشتن و نويسندگي را از كجا و چگونه بايد آغاز كرد؟

ارائه چند راه‌حل براي كاهش آلودگي هوا و تخريب طبيعت

به مناسبت روز معلم: رهبران واقعي معلمان و استادان هستند!

يادگيري ,سبك‌هاي ,ديگر ,دانشگاه ,يكي ,حسابداري ,سبك‌هاي يادگيري ,يادگيري learning ,خودش را ,و يا ,علوم تربيتي ,علوم تربيتي دانشگاه

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

زندگی مسیح